خرید صنایع دستی فیروزه کوبی،مس و پرداز،تشعیر اصفهان با قیمت

خرید فیروزه کوبی،تشعیر،مس و پرداز،میناکاری،هدایای تبلیغاتی اصفهان بصورت عمده و تکی


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

خرید بشقاب میناکاری جعبه مشبک ۱۶ سانتی متری

  • نویسنده: محمد نیک نام

بشقاب میناکاری جعبه مشبک ۱۶ سانتی متری نمونه ایی از هنر زیبای میناکاری اصفهان است که توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به سمت خود ببرد. قاب بشقاب میناکاری جعبه مشبک تلفیقی از هنر میناکاری و جعبه چوبی با طرح مشبک سنتی است. بدلیل قیمت و کیفیت مناسب این محصول به تعداد بالا برای هدایای تبلیغاتی میناکاری اصفهان برای سازمان ها و ارگان های خصوصی و دولتی استفاده می گردد.

شناسه محصول: 901297

بشقاب میناکاری

بشقاب میناکاری جعبه مشبک ۱۶ سانتی متری نمونه ایی از کالای ایرانی زیبا و با کیفیت است. رنگ های مینایی , فیروزه ایی و لاجوردی بکار رفته در بشقاب میناکاری جعبه مشبک حس آرامش خاصی به بیننده منتقل می کند. قاب بشقاب میناکاری جعبه مشبک اثر دست بهترین هنرمندان اصفهان است که با تجربه و شور و عشق خود به هنر صنایع دستی , اثری زیبا و بیاد ماندنی خلق نموده اند.

بشقاب میناکاری قاب دار می تواند به عنوان هدیه ایی نفیس از طرف شما به دیگران محسوب گردد . برای سفارش بشقاب میناکاری 16 سانتی شما می توانید از هر کجای سرزمین پارسی اقدام نموده و در کمترین زمان تحویل بگیرید.

تخفیف ویژه

بشقاب میناکاری جعبه مشبک ۱۶ سانتی متری

بشقاب میناکاری جعبه مشبک ۱۶ سانتی متری

بشقاب میناکاری قاب دار

جنس بشقاب میناکاری از مس با کیفیت بوده که توسط استادکار با رنگ های مخصوص مینایی طراحی شده. برای ماندگاری بیشتر نقاشی , بشقاب مینا در کوره های مخصوص و در دمای 600 الی 800 درجه ایی حرارت دیده تا پخته شود. این کار باعث تشکیل لعاب زیبا و براقی بر روی آن شده. بشقاب میناکاری قاب دار به عنوان یکی از دیوار کوب های سنتی جذابیت ویژه ایی به فضای پیرامون شما خواهد داد.

 

بشقاب میناکاری جعبه مشبک

بشقاب میناکاری جعبه مشبک

تضاد رنگ های روشن بشقاب و رنگ تیره قاب میناکاری مشبک باعث زیبایی دو چندان آن گشته به همین دلیل شما می توانید آن را بر روی دیوار انواع دکوراسیون های مختلف نصب کنید . چرا که هارمونی رنگ آن هماهنگی با رنگ های مختلف را دارد. در پشت قاب آویزی قرار داده شده و بوسیله آن شما می توانید قاب را بصورت لوزی نصب نمائید. استفاده از صنایع دستی میناکاری برای تهیه هدایای تبلیغاتی پیشنهاد می گردد.

 

قاب بشقاب میناکاری جعبه مشبک

قاب بشقاب میناکاری جعبه مشبک

این محصول زیبا از طرف ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی برای هدایای تبلیغاتی مورد استقبال قرار گرفته. شما می توانید بر روی قاب چوبی پلاک و یا لوگوی تبلیغاتی خود را براحتی بچسبانید.

 

بشقاب میناکاری قاب دار

بشقاب میناکاری قاب دار

میناکاری هنر درخشان آتش و خاک است که از سالیان دور در سرزمین ما رشید پیدا کرده . ما نیز بایستی به نحو احسن این میراث بزرگ را به آیندگان خود منتقل سازیم. فرهنگ و هنر ایرانی نشانه ایی از عظمت مردمان این سرزمین کهن است . میناکاری اصفهان از برجسته ترین هنرهای دستی ایرانی می باشد که هنرمندان و اساتید زیادی به فعایت در این زمینه مشغول می باشند. استفاده از ظرفیت های بالقوه صنایع دستی و بطور مشخص میناکاری اصفهان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و شکوفایی اقتصادی گردد.

 

بشقاب میناکاری 16 سانتی

بشقاب میناکاری 16 سانتی

 

A Beautiful Design with a MinaKari Plate

If you are a person who is interested in giving gifts to others for different reasons and in different ceremonies, a 16 cm MinaKari plate with a grid box can be one of the best options. BazareMina online Market is a good source to get more information and order a great dish.

Description of a MinaKari Plate
A nice handicraft of Isfahan is a 16 cm MinaKari plate with a grid box which attracts the attention of a lot of customers. The grid frame and box of this piece of art is a mixture of wooden and traditional styles. Due to its reasonable price and high quality materials, a lot of people and organizations prefer to give this nice handicraft to others as a commercial gift.

Special Mina, turquoise and azure blue colors of this MinaKari plate give a feeling of calmness to the viewer. This dish with a grid box is made by experience, love and enthusiasm of professional masters of Isfahan. You can consider this MinaKari plate with a grid box as a symbol of art to give you family members and friends. It is possible to order this dish from a variety of cities around the world.

Some Details of a MinaKari Plate
The material used to make this MinaKari plate is high quality copper which is designed with great art of skillful masters of Isfahan. In order to increase its longevity, this MinaKari plate is put in some furnaces in temperature of 600 to 800 degrees centigrade to be heated and make a shiny and beautiful coating. Great contrast of light colors in a plate and dark colors of grid box doubles the beauty of this fantastic handicraft.

There is a hook at the back of this frame to be installed on the wall in a square and rhomboid style. Also, harmony of colors increases transfer of art and culture to other people. If you are interested to give this handicraft to people in different ceremonies, you can put a commercial label on the frame of this MinaKari plate to introduce your business. We are now responsible to transfer this heritage from our past generations to the future because of showing our respect to the country and traditional culture.

 

واشور کردن ظروف مینا

 

طرز کار

پارچه ای (معمولاً سفید رنگ و نخی) به اندازه دلخواه معمولا 5×5 سانتی متر را در آب خیس کرده، به سریشم آغشته می کنند تا کمی حالت چسبندگی پیدا کند. سپس پارچه نم دار را بر روی ظروف مینا می کشند تا سطح کار از چربی عاری شود. این عمل همان طوری که اشاره شد به خاطر این صورت می گیرد که اگر چربی یا مواد زایدی در روی ظروف مینا وجود دارد از بین برود؛ همچنین باعث نشست رنگ بر روی ظروف مینا شود.

البته پارچه ی آغشته به سریشم نباید زیادی دارای چسبندگی باشد؛ زیرا اگر چنین اتفاقی رخ دهد رنگ های نقاشی شده در کوره دارای ترک های ریزی خواهد شد و از طرفی رنگ نقاشی زمانی که از کوره بیرون آورده می شود حالت کدری به خود می گیرد؛ به خصوص رنگ طلای مینا به صورت طلای مایل به سیاه می شود.

واشور، در لغت به معنی دوباره برانگیختن، از نوع به جنبش در آوردن و زنده کردن محیط برای کار جدید است. بعضی لفظ واشور را به کار می برند به معنی باز هم شستن. ولی هر چه باشد این عمل را جهت چربی زدودن از محیط کار انجام می دهند تا رنگ روی کار جایگزین شود.

 

بشقاب میناکاری جعبه مشبک ۱۶ سانتی متری

بشقاب میناکاری جعبه مشبک ۱۶ سانتی متری

 

ماده ای است به رنگ قهوه ای مایل به زرد که اگر رطوبت به ان برسد یا آن را بجوشانیم دارای بوی تند و تعفن آوری می شود.
طرز تهیه سریشم
سریشم را از زردپی (زردپی آشیل) چسبیده به استخوان های تیرک حیوانات به خصوص اسب، گاو، گوسفند و امثالهم تهیه می کنند. این رباط ها را از استخوان جدا کرده، در ظرفی بزرگ قرار می دهند و روی آن را کمی آهک می پاشند تا رباط ها و غضروف ها زودتر حالت حل و فاسد شدن پیدا کند. مدت سه الی چهار روز آن را به حال خود می گذارند تا به حالت کندیدگی در آید.

سپس رباط های گندیده شده را در ظروفی ریخته و با حرارت ملایم و غیرمستقیم داغ می کنند. به طوری که به نقطه جوش نرسد و تنها داغ شود. پس از داغ کردن، موا حاصله را می گذارند تا سرد شود. در این حالت مواد به صورت ژل در می آید که آن را با کاردک به صورت نازک می برند و نخی را از وسط آن می گذرانند و توسط همان نخ مواد را در زیر آفتاب آویزان می کنند تا خشک شود.

مواد به دست آمده را سریشم می نامند که با داغ کردن مجدد به عنوان چسب در هنر خاتم سازی مورد استفاده قرار می گیرد و بهترین نوع چسب در این رشته ی هنری است؛ زیرا در هر نوع آب و هوایی از خود واکنش نشان نمی دهد. همچنین از تکه های سریشم می توان جهت واشور کردن در هنر مینا و مینیاتور استفاده کرد.در گذشته سریشم به دست آمده در اصفهان از مرغوبیت خوبی برخوردار بود و بعد از اصفهان در یزد؛ اما امروزه تعداد بسیار محدودی از افراد به تهیه سریشم مشغول هستند.

زیرا مصرف آن بسیار کم شده و تهیه ی آن نیز بسیار مشکل و کاری غیر قابل تحمل است؛ یک قطعه ی آن می تواند سال ها نیاز هنرمندان مینا و مینیاتور را تامین کند، همچنین می تواند از بزاق آب دهان به عنوان یک نوع واشور استفاده کرد. البته این عمل برای اجسام کوچک امکان پذیر است و برای کارهای بزرگ باید از سریشم استفاده کرد.

 

شناسه محصول: 901297

بازار مینا    BazareMina.ir

  • نمایش : ۱۸۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    خرید صنایع دستی اصفهان شامل فیروزه کوبی،تشعیر،مس و پرداز،خاتم کاری،میناکاری،قلمزنی و ... با قیمت تجاری بصورت کلی و جزئی
    کانال ایتا

    خرید تندیس میناکاری

    خاتم کاری اصفهان

    تندیس های میناکاری

    فیروزه کوبی اصفهان

    ملیله کاری اصفهان

    میناکاری استاد اسماعیلی